نقد و بررسی سریال I Am Groot

نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

نقد و بررسی سریال I Am Groot

نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

اگر از طرفداران انیمیشن دیدن به زبان فارسی هستید، قطعا نام گپ فیلم را شنیده‌اید. انیمیشن‌های سینمایی و سریال‌های انیمیشنی بسیاری در سال‌های اخیر تولید‌ شده‌اند که به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی مدام در حال جذاب‌تر شدن چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ داستانی هستند. به همین دلیل تیم گپ فیلم از همان زمان شروع به فعالیت خود تصمیم گرفت تا یک تیم اختصاصی برای تدوین، دوبله و آهنگسازی انیمیشن‌ها تشکیل دهد تا به‌روز‌ترین انیمیشن‌های روز دنیا را به صورت دوبله شده در اختیار بیننده‌های ایرانی قرار دهد.

تیم گپ فیلم آخرین انیمیشن‌های روز دنیا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. برای دانلود انیمیشن I Am Groot هم کافی است سری به پلتفرم گپ فیلم بزنید یا اگر علاقمند هستید آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

  • ۰
  • ۰

بدون شک فیلم‌هایی که بر اساس زندگی واقعی افراد ساخته می‌شوند، جذابیت بالایی برای بیننده دارند خصوصا اگر داستان فیلم مربوط به یک فرد مشهور باشد. یکی از جدیدترین آثاری که هر دو ویژگی گفته شده را دارد، The Fabelmans است که توسط استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور سینمای هالیوود، درباره زندگی خودش ساخته شده است. این فیلم روایت‌گر اتفاقات برهه‌ای 11 ساله از زندگی این کارگردان مشهور است که باعث علاقمند شدن او به حوزه سینما می‌شود. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا جزئیات بیشتری را درباره این فیلم در اختیار شما قرار دهیم. 

 

داستان فیلم The Fabelmans

 

فیلم درام خانواده فیبلمن را می‌توان شخصی‌ترین فیلم ساخته شده توسط استیون اسپیلبرگ دانست. او که تاکنون آثار متعددی را ساخته است، فقط چنین اثری را در کارنامه خود کم داشت تا افتخارات خود را بیش از پیش تکمیل کند؛ اثری که داستان نوجوانی او و سال‌های اولیه کارش (از هفت تا هجده سالگی) را به تصویر می‌کشد. 

 

داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام سمی فیبلمن است که در دوران پس از جنگ جهانی دوم در شهر آریزونا بزرگ می‌شود. او بین سن هفت سالگی تا هجده سالگی، رازهای بزرگ خانوادگی‌شان را کشف می‌کند و در می‌یابد که قدرت فیلم‌ها چگونه به کشف حقایق توسط او کمک می‌کنند. 

 

او در این فیلم از نام خودش استفاده نکرده و سمی فیبلمن دقیقا خود اسپیلبرگ است. The Fabelmans علاوه بر اینکه درباره زندگی خانوادگی اسپیلبرگ صحبت می‌کند، نحوه شکل گیری علاقه او به سینما را نیز به تصویر می‌کشد. البته به عقیده بسیاری، " خانواده فیبلمن " پا را کمی فراتر هم می‌گذارد و در هم تنیده شدن زندگی سمی با امر فیلمسازی را نیز روایت می‌کند. 

 

عوامل سازنده فیلم The Fabelmans:

 

اگر بخواهیم درباره عوامل سازنده این فیلم صحبت کنیم، باید بگوئیم همه عوامل این اثر، بهترین در حوزه خود هستند. فیلم‌نامه این اثر را خود استیون اسپیلبرگ در همکاری با تونی کوشنر به رشته تحریر درآورده و خودش هم کارگردانی آن را بر عهده داشته است. به گفته اسپیلبرگ، ایده ساخت این فیلم، سال‌ها در ذهن او بوده اما جرقه اولیه ساخت آن در سال 1999 در ذهن او زده شده است. در آن زمان او ایده‌اش را با خواهرش مطرح می‌کند اما در نهایت به خاطر ترس از جریحه دار شدن احساسات والدینش، این ایده را کنار می‌گذارد. 

 

در سال 2019 اما دوباره ایده ساخت این پروژه به ذهن او باز می‌گردد و او شروع به نگارش فیلم‌نامه می‌کند. او در آن زمان از تونی کوشنر که مشغول ساخت داستان " وست ساید " بود می‌خواهد تا فیلم‌نامه را بازبینی کرده و آن را تکمیل کند. کوشنر هم، قرنطینه ناشی از کرونا را غنیمت می‌شمارد و فیلم‌نامه را تکمیل می‌کند. پس از اتمام فیلم‌نامه، توسعه و مراحل پیش تولید آن آغاز شد و انتخاب بازیگران هم در ماه مه 2021 به پایان می‌رسد.

 

در نهایت و پس از اعلام آمادگی بازیگران و آماده شدن شرایط، فیلمبرداری این اثر در ماه جون سال 2021 و در اواسط دوران همه گیری کرونا آغاز و 59 روز بعد به پایان رسید. فیلم خانواده فیبلمن در نهایت و پس از اتمام مراحل ساخت و تدوین در تاریخ 10 سپتامبر 2022 ابتدا در جشنواره فیلم تورنتو و در نهایت در 11 نوامبر در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد. 

 

بازیگران فیلم The Fabelmans

 

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کوتاهی داشتیم، بازیگران بزرگ، کاربلد و سرشناسی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:

 

گابریل لابل در نقش سمی فیبلمن: پسر 16 ساله‌ای که آرزوی فیلم‌سازی دارد و رویای فیلم‌ ساختن را در سر می‌پروراند. این شخصیت بر اساس زندگی استیون اسپیلبرگ خلق شده است. 

 

میشل ویلیامز در نقش میتزی شیلدکرات فیبلمن: میتزی یک پیانیست ماهر و مادر سمی است. این شخصیت بر اساس مادر اسپیلبرگ یعنی لی آدلر خلق شده است. 

 

پل دینو در نقش برت فیبلمن: برت پدر سمی و یک مهندس کامپیوتر است. شخصیت برت بر اساس پدر اسپیلبرگ یعنی آرنولد اسپیلبرگ خلق شده است. 

 

ست روگن در نقش بنی لویی: بنی همکار و بهترین دوست برت که سمی او را عمو صدا می‌کند. 

 

کیلی کارستن در نقش ناتالی فیبلمن: ناتالی خواهر کوچک سمی است که شخصیت او بر اساس خواهر استیون یعنی نانسی خلق شده است.

 

جولیا باترز در نقش رگی فیبلمن: رگی خواهر کوچکتر سمی و ناتالی است که رابطه تلخی با سمی دارد. این شخصیت هم بر اساس شخصیت خواهر اسپیلبرگ، آن خلق شده است.

 

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به آلینا بریس، بردی بوریا، جاد هیرش، سوفیا کوپرا، جینی برلین، روبن بارتلت، سام رشنر، اوکس فگلی، کلویی ایست، ایزابی کوسمن، چندلر لاول، گوستاوو اسکوبار، نیکلاس کانتو، کوپر دادسون، گابریل بیتمن، استیون اسمیت، جیمز اوربانیاک، کانر ترینی یر، لین فاکتو، گرگ گرانبرگ، دیوید لینچ و جان هوگ اشاره کرد. 

 

نظر منتقدان درباره فیلم The Fabelmans

 

این فیلم پس از انتشار توانست بازخوردهای متعدد و اکثرا خوبی دریافت کند. در ادامه نظرات برخی از منتقدان را درباره این فیلم آورده شده است:

 

تومریس لافلی از The Playlist با امتیاز 100 از 100:

 

فیلم خانواده فیبلمن، شخصی‌ترین فیلم استیون اسپیلبرگ است. این فیلم اثری است که به زیبایی هرچه تمام تر، کودکی و نوجوانی اسپیلبرگ را با زرق و برق هالیوودی بازآفرینی می‌کند.

 

راس بونیم از Collider با امتیاز 100 از 100:

 

اسپیلبرگ آثار جالب توجه و زیبایی را تا به امروز برای ما ساخته است. فیلم خانواده فیبلمن نیز شاهکاری دیگر از او به شمار می‌رود که نحوه تبدیل شدن خودش به این فرد با استعداد را به تصویر می‌کشد. 

 

کریستوفر شوبرت از The Film Stage با امتیاز 91 از 100:

 

فیلم خانواده فیبلمن اثری صمیمانه و بامزه است. تماشای اسپیلبرگ که گذشته خودش را به نمایش گذاشته واقعا فوق العاده است.

 

استیو پوند از The Wrap با امتیاز 91 از 100:

 

فیلم خانواده فیبلمن در ابتدا اندکی بیش از حد روشن و نامطمئن است اما در ادامه، خود را پیدا می‌کند و عمیق و متحرک می‌شود؛ در انتها هم پایان خارق‌العاده‌ای دارد. 

 

تیم گریرسون از Screen Daily با امتیاز 90 از 100:

 

فیلم سینمایی خانواده فیبلمن، یک نیمه بیوگرافی از اسپیلبرگ به شمار می‌رود که آن را به پدر و مادر فقیدش تقدیم کرده است. این فیلم یک خاطره قدرتمند است که با نقش‌ آفرینی بازیگران اصلی همراه شده است.

 

لیا گرینبلات از Entertainement Weekly با امتیاز 83 از 100:

 

این فیلم بسیار زیبا و متفکرانه ساخته شده است و سرشار از احساسات است. به نظر من این فیلم را می‌توان قصیده‌ای دانست که این فیلlساز برای والدین خود و اشتیاق منحصر به فردی که نسبت به سینما دارد، سروده است. 

سریال آخرین بازمانده

دانلود سریال آخرین بازمانده

سریال وایکینگ ها

 

 

دانلود فیلمدانلود فیلم دوبله فارسی , دانلود فیلم سینمایی , دانلود انیمیشن جدید ، دانلود انیمه و دانلود سریال با لینک مستقیم از رسانه گپ فیلم

 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی